Obecnie serwis społecznościowy Instagram, oprócz platformy zrzeszającej indywidualnych użytkowników, dzielących się swoimi zdjęciami, jest świetnym miejscem, posiadającym duży potencjał komunikacyjny i wizualny do rozwijania i angażowania odbiorców, z którego chętnie korzystają również marki. Dużą zaletą takich treści jest łatwość ich przyswojenia przez użytkownika. Posty zwykle są estetyczne, przemyślane, przyciągające uwagę i nakłaniające do interakcji.
Dlaczego jakość Twoich postów jest tak ważna?
Media społecznościowe to nieustająco pracująca machina. Do jej użytkowników codziennie napływają setki, a nawet tysiące komunikatów o charakterze reklamowym. Taki natłok informacji i bodźców prowadzi w efekcie do przytłoczenia i zmęczenia. Dlatego firmy dążą do tworzenia postów jakościowych, a nie ilościowych, które zapadną w pamięć, wyróżnią się na tle innych, wniosą coś wartościowego do życia odbiorcy, jednocześnie realizując efekty sprzedażowe i budując pozytywny wizerunek marki.
Pomysły na ciekawe Instagramowe posty
Skoro już wiemy jak ważna jest wartościowa treść wpisu, podamy kilka pomysłów na posty instagrama (więcej znajdziesz na; https://kohai.pl/blog/20-inspirujacych-pomyslow-na-posty-na-instagramie/), angażujące Twoich obserwatorów, a co za tym idzie i potencjalnych klientów. Najważniejszym celem jest zainspirowanie odbiorcy prezentowanymi treściami, tak by poczuł się zachęcony do skomentowania lub podzielenia się postem ze znajomymi, generując oczekiwany ruch na Twoim profilu. Przejdźmy zatem do postów.
- Prezentacja oraz promocja produktów i ich zaletTreść obrazująca w prosty i estetyczny sposób dany produkt lub usługę. Warto zadbać o spójność wizualną całego feedu profilu.
- Karuzele i rolki edukacyjne -Świetne rozwiązanie do jednoczesnego zamieszczenia kilku zdjęć, czy filmów promujących produkt lub usługę. Wartość edukacyjna sprawi, że obiorca będzie kojarzył markę z ciekawymi, pomysłowymi radami oraz będzie odwiedzał profil po kolejne nowinki.
- Oferty, promocje, konkursy -Zamieszczając ciekawe pomysły na zniżki, czy wymagające kreatywności konkursy z narodami, generuje się spory ruch w komentarzach, zwłaszcza gdy nagrody są atrakcyjne.
- Ważne dni i święta – W dni takie jak dzień matki, dzień dziecka czy święta warto przypomnieć klientowi, że prezentem może być sprzedawana przez Ciebie usługa lub produkt. Tu warto zadbać o klimatyczne i ładne zdjęcia.
- Posty przesłane od zadowolonych klientów -Treści wytwarzane przez internautów, korzystających realnie z produktów jakiejś marki są nieocenione. Nie tylko zachęcają innych klientów do postowania o Twojej firmie, ale także budują wiarygodność oraz są żywą reklamą.
- Pomysły DIY – Niebanalne i proste triki z obszaru tematycznego, w którym specjalizuje się marka, będą działały na obserwatora podobnie jak karuzele – wzbudzą ciekawość kolejnych propozycji oraz przede wszystkim będą inspirujące.
- Memy – Nic tak nie zaangażuje obiorcy jak post firmy, która ma do siebie dystans. Jak wiadomo humor i zabawa sprzedaje się najlepiej. Dlatego jak tylko możesz, zapostuj coś, co pójdzie viralem.