Jak działają algorytmy TikToka?

TikTok stał się popularny pod wieloma względami dzięki swoim algorytmom, które pozwalają na uzyskanie w prosty sposób wielu wyświetleń. Każdy chce wiedzieć, jak działa ten portal społecznościowy i jak „zhakować” TikToka, aby przebić się do czołówki, biorąc pod uwagę, że siedzą tam już miliony podobnie ambitnych użytkowników, którzy chcą tego samego co Ty?

Jak działają algorytmy TikToka?

Warto od razu powiedzieć, że nikt, nigdzie i nigdy nie zdradzi absolutnie wszystkich tajemnic algorytmów, takie informacje znają tylko ci, którzy te algorytmy stworzyli. Wiemy jednak jedno:

  • Zawartość jest sprawdzana przez sztuczną inteligencję i tylko duże konta są filtrowane ręcznie;
  • Algorytmy często się zmieniają;
  • Im wyżej w rankingu, tym trudniej jest awansować.

Każdy drobiazg jest śledzony na kontach nowych influencerów:

  • Treść – co lub kto jest przedstawiony na zdjęciu, jakie przedmioty się na nim znajdują, czy fragmenty filmu są powtarzane z klipu na klip;
  • Poszanowanie praw autorskich – nie umieszczaj w filmie fragmentów filmów innych osób;
  • W jaki sposób film został nakręcony – kamerą telefonu, zrzut ekranu, zrzut ekranu laptopa, animacja;
  • Użycie edytora – gdzie film został zmontowany: w TT czy innym edytorze, czy użyto filtrów.
  • Słowa i opis film i hashtagi.

tik-tokWszystkie powyższe informacje są generalnie śledzone na wszystkich kontach, ale zawartość nowych kont jest badana szczególnie uważnie, a tutaj każdy błąd może zabić wszystkie inicjatywy promujące konto u podstaw. Jeśli nie chcesz mieć kłopotów z powodu użycia zabawkowego noża, zapoznaj się z zasadami posiadania konta na TikToku. Jeśli chcesz wyciągnąć z algorytmu tiktoka maksimum, warto sprawdzić również tekst firmy Kohai marketing.

Mechanika trafienia rekomendacji

Na początku 2021 roku stało się możliwe robienie długich filmów do 3 minut, co przy odpowiednim podejściu pozwala zatrzymać publiczność na dłużej i jest też lubiane przez algorytm tiktoka. Tiktokerzy nieustannie narzekają na nagły spadek oglądalności bez wyraźnego powodu i zdarzyło się to wielu znanym twórcom. Trudno powiedzieć, co konkretnie prowadzi do gwałtownego spadku statystyk – testowanie nowych algorytmów przez TikToka czy rosnąca konkurencja. Zwykle w takich przypadkach nie należy panikować i spokojnie przesyłać nowe filmy.